Gondold Újra

avagy gondolj bele!

Én és a sellak

2017. február 13. 13:23 - manapi

Bútorfestéshez elengedhetetlen a rengeteg különféle eszköz és kellékanyag. Nameg a bútor...

shellac_varities.png

A sellakkra (bővebben wikipedia)  azért volt szükségem, mert az egyik felújítandó bútor alapozás után elkezdett sárgulni. Korábban pedig azt olvastam, hogy a foltok megjelenését festéskor, vagy a sárgulást a tanninok (fa csersav tartalma) okozhatják, amik kifejezetten az öreg 80-100 éves bútoroknál jellemzőek. És én most két darab igazán békebeli art deco éjjeliszekrényen dolgozok (fotót is hozok majd).

Erre a problémára a legbiztosabb megoldásként a sellakkot ajánlgatják. Bár olvastam egyéb megoldásként oldószeres lakkról, vagy alapozóról is, de nekem nincs pénzem kísérletezgetni, és elindulni az olcsóbb, de nem biztos hogy hatékonytól a drágáig, így belevágtam a drágábba. Mert a sellak drága mulatság, viszont ha alapozáshoz használjuk, akkor elég kiadós.

Én 20 dkg vettem 2880 Ft-ért. Ezt denaturált szeszbe kell elkeverni alapozáshoz 1-2:6 arányban. Kiadós, mert ezt elég egyszer használni, de nem olcsó. Én úgy döntöttem ha öreg a bútor, amit megújítok, a szokásos alapozás előtt elve ezzel fogom kezdeni, nem akarok meglepiket. Rendkívül gyorsan szárad, általában egy-két óra múlva már alapozható is.

Viszont! Rájöttem, valószínű nekem nem is a tanninok okoztak gondot, hanem a mesteri fatapasz (amit kiegyenlítésre használtam) kezdhetett besárgulni. Igazából csak alapozáskor jött elő, de akkor elég látványosan és lényegében csak egy helyen a bútor tetején ahol az egész felületet telibe tapaszoltam, mert sok volt a sérülése. Sose derül már ki kellett-e valójában a sellak, de idővel úgyis beszereztem volna. Még hátravan pár újragondolni való bútor!

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gondoldujra.blog.hu/api/trackback/id/tr6812254200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása